המדריך לצרכן


סוגיות צרכניות




                       שאלות ותשובות

למרות שצרכנים נתקלים במגוון רב של נושאים צרכניים ובעיות צרכניות, קיימים מספר נושאים שחוזרים על עצמם לעיתים תכופות, כפי שעולה מתלונות צרכנים המטופלות במועצה לצרכנות. במדור זה ריכזנו נושאים בעייתיים שכיחים, שעשויים לסייע לכם או להאיר עיניכם בתחום, בצורה המעשית ביותר האפשרית: שאלה- ובצידה תשובה. כאן תוכלו לבדוק, בין השאר, מתי מגיע לכם פיצוי כספי, מה לעשות כאשר רכשתם מוצר פגום, ואיך מתמודדים עם פרסום מטעה.עבור לעמוד 


מדריך לביטוח בריאות בישראל

"העיקר הבריאות". כולנו משתמשים בביטוי זה כמעט מדי יום, ומכירים בעובדה כי בריאות טובה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר, אם לא החשוב ביותר  באורח החיים שלנו. עם זאת מרביתינו לא  מודעים לזכויותינו  בתחום שירותי הבריאות. הן לזכויות הבסיסיות הניתנות במסגרת חוק הבריאות הממלכתי והן לזכויות ולשירותים הנוספים הנרכשים במסגרת השב"ן (שירותי בריאות נוספים) של קופות החולים או ביטוחי הבריאות של חברות הביטוח.
מידע נוסף


המדריך לחיסכון הפנסיוני

החיסכון הפנסיוני הנו, בדרך כלל, סכום הכסף הגדול ביותר שאנשים חוסכים במהלך חייהם. ההחלטה לגבי חיסכון פנסיוני היא החלטה חשובה, שתקבע את עתיד החוסך בעת הפרישה ואת עתיד משפחתו במקרה של פטירה או אובדן כושר עבודה. במדריך זה נסביר את תחום החיסכון הפנסיוני, נצביע על נושאים חשובים שכדאי לתת עליהם את הדעת על מנת להגדיל את רווחיות החיסכון.


עסקאות במכר מרחוק – זהירות!

רכישה באינטרנט, בטלפון לאחר עיון בקטלוג שנשלח בדואר או על סמך פרסום בעיתון, היא רכישה שבמהלכה אין מגע ישיר בין המוכר לקונה, והקונה לא יכול לראות ולבדוק את המוצר המוצע.


מדיניות החזרת טובין

קניתי מוצר בחנות והתחרטתי האם אפשר להחזיר?
חוק הגנת הצרכן מקנה לצרכן הגנה מוגברת בעסקאות מסוימות בהן מעמדו נחות, למשל במקרה של עסקה ברוכלות, עסקה במכר מרחוק, עסקה לרכישת יחידת נופש.
מידע נוסף


אחריות ושירות לאחר מכירה

רכשתי  מכשיר, מי נותן שירות לאחר המכירה – האם אני זכאי לקבל תעודת אחריות?


כשל תמורה

רכשתי מוצר ושילמתי בכרטיס אשראי בתשלומים.
לא קיבלתי את המוצר- האם מותר לי לבטל את עסקת האשראי?


שימוש לרעה בכרטיסי אשראי

כרטיס אשראי הוא אמצעי תשלום חביב על הצרכן הישראלי כי הוא זמין ופשוט לשימוש. אולם הוא אינו חסין מתקלות.


הפיצוי לדוגמה

ב-24.10.07 נכנס לתוקף תיקון לחוק המאפשר לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק עד 10,000 ₪, ועד 50,000 ₪  אם מדובר בהפרה חוזרת או נמשכת.


חוק למניעת עישון

במקרה של הפרת חוק למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון
האם ניתן לתבוע בית עסק בגין נזק שנגרם לצרכן?
מידע נוסף


מסירת חוזה וצורתו

חוק הגנת הצרכן מחייב עוסק למסור לצרכן את החוזה לעיון לפני החתימה וקובע כללים לעניין צורת החוזה. באם העוסק אינו מקיים את הוראות החוק, לצרכן הזכות לבטל את העסקה.


תנאים מקפחים בחוזה אחיד – האם החוק מגן על האזרחים?

כאשר אנו רוכשים מוצר או שירות ומתבקשים לחתום על חוזה – החוזה, בדרך כלל, מוכן מראש, ואין משא ומתן על סעיפיו. כיצד אנו, הצרכנים, נוכל להתמודד עם חוזה אחיד שנוסח מראש?


עסקאות ברוכלות – זהירות!

החתימו אותי בבית על רכישת מוצר/שירות – האם מותר לי לבטל את העסקה?


מוצרים פגומים

קניתי מוצר פגום, האם אני זכאי להחליפו?


יחידות נופש

"הבטיחו לי מתנה בטלפון, והזמינו אותי לבוא לקבלה."
יחידת נופש או חברות במועדון נופש – כך מוכרים לנו אותן.


כיצד לנהל מו"מ עם אולם שמחות?

צעירים רבים עורכים את החוזה הראשון בחייהם לקראת חתונתם עם אולם שמחות, והם אינם מוכנים לניהול מו"מ ולעריכת חוזה. ידע על כך יעזור למנוע טעויות רבות, לחסוך כסף, ובעיקר - עגמת נפש לקראת היום החשוב הזה.


חוק הפיקוח על מכוני פסיכומטריים

הרבה צרכנים צעירים נזקקים לשירותי המכונים להכנה לבחינות פסיכומטריות. מתלונות שהתקבלו במועצה לצרכנות עולה שרבים מהצרכנים נתקלו בבעיות רבות. בתחילת 2009 נכנס לתוקף חוק הפיקוח על מכונים פסיכומטריים  שבא להסדיר חלק מהבעיות בתחום.
מידע נוסף


מבצעים של סוף עונה – מה הם באמת?

מבצעי סוף העונה מבטיחים לנו הנחות מפתות אפילו עד 70%, אבל כאשר בודקים את המחירים, מתברר כי ההנחה לא תמיד כדאית. כיצד נוכל לברר אם היא אכן כדאית?


חיילים: זהירות, אין ארוחות חינם!

במועצה הישראלית לצרכנות הצטברו בשנים האחרונות מאות תלונות של חיילים ושל סטודנטים צעירים נגד חנויות אלקטרוניקה בתחנה המרכזית תל-אביב. הטענות חמורות ומעלות חשש לתופעה של פיתוי חיילים על-ידי הבטחת מתנה במטרה להחתים אותם על עסקה בשווי של אלפי שקלים. 


מכוני כושר

המועצה הישראלית לצרכנות מקבלת מדי שנה, ובפרט בתקופת הקיץ, תלונות צרכנים על מכוני כושר. התלונות הן על חוסר אפשרות להתנתק מחוזה ההתקשרות עם מכוני כושר, לאחר שהמתעמלים התחייבו למשך שנה, לפחות. מה אפשר לעשות במקרה כזה?


הוראות שימוש וסימני אזהרה

המוצרים שאנו קונים נעשים מורכבים יותר ומסובכים יותר להפעלה, באופן שמחייב קבלת מידע על הפעלתם. יש גם מוצרים, המחייבים טיפול ואחזקה מיוחדים, על מנת לשמר את איכותם, ואפילו כדי למנוע סיכון למשתמשים בהם.


איחור ברישום דירה בטאבו

רבים רוכשים דירה חדשה מקבלן או מחברה קבלנית. במסגרת הרכישה הם משלמים באמצעות הקבלן או ישירות לעו"ד, המייצג את המוכר, תשלומים שונים. התשלומים הם, בין היתר, לביצוע הליכי הרישום של הדירה במרשם המקרקעין, הידוע בשמו "הטאבו".


ביטול עסקה לרכישת ריהוט

א' הזמין רהיטים בחנות וחתם על טופס הזמנה. בתמורה התחייב לשלם אלפי שקלים. כעבור יומיים התחרט וביקש לבטל את ההזמנה. החנות סירבה לבטל את ההזמנה בטענה שההזמנה כבר הועברה לביצוע.


שיק "למוטב בלבד" – כיצד מונעים נזק כספי במקרה של אי אספקת סחורה?

רבים משלמים בשיק עבור מוצרים שהם רוכשים. ובמקרים שהמוצר אינו מסופק באופן מידי, רבים נוהגים לכתוב על השיק תאריך עתידי – לאחר מועד האספקה. הם מניחים שכך הם מבטיחים את עצמם מפני אי האספקה במועד, וכן שהם יוכלו לבטל את השיק, אם בית העסק לא יספק את התמורה.


זכויות אזרחים ותיקים

בישראל אזרחים ותיקים רבים זכאים להטבות שונות על-פי החוק, אך רבים אינם יודעים את זכויותיהם. חשיבות החוק הזה היא לא רק בהכרה בתרומתם של האזרחים הוותיקים למדינה בשנות פעילותם אלא אף בשל העובדה המצערת: רבים סובלים ממחסור כלכלי, והנאות רבות – שירותים בתחומים שונים – נמנעות מהם.


תווי קניה וקניות לקראת החגים

לקראת  החגים צרכנים רבים בישראל קונים ו/או מקבלים תווי קניה לרכישה ברשתות גדולות.
מה קובע החוק לגבי תווי קניה ואיזה מידע חייב המנפיק לפרסם עליהם?
מידע נוסף


תביעות ביטוח וקופות גמל: איסור לחייב צרכנים להיבדק בפוליגרף

ביוני 2008 פרסם המפקח על הביטוח באוצר, ידין ענתבי, חוזר בעניין שימוש בפוליגרף ביישוב תביעה, אשר ייכנס לתוקף ב1.9.08 . מתאריך זה ייאסר על גופים מוסדיים,כגון: חברות ביטוח וקופות גמל, לחייב מבוטחים או עמיתים להיבדק בפוליגרף (המכונה "מכונת אמת"), כתנאי לקבלת תשלום בגין תביעה כספית. 


שכירת דירות – בעיות ופתרונן

כידוע, רבים שוכרים דירות וחדרים למגורים, ובהם צעירים, סטודנטים, חיילים ועוד "עמך בית ישראל". אך, על אף שזאת עסקה יקרה ומשמעותית מאוד, רבים מסתבכים בה, שכן, משיקולים של חיסכון, הם מבצעים פעולות משפטיות של עריכת הסכם, נכנסים לדירה ומקווים להגיעה "אל המנוחה ואל הנחלה". במקרים לא מעטים חוסר תשומת לב או חוסר ניסיון עלולים להביא להסתבכות קשה מאוד ולנזקים בסכומים עצומים.


תשלום בגין "היטל דלק"

תלונות רבות הגיעו אל המועצה הישראלית לצרכנות על דרישה של סוכני נסיעות ושל חברות תעופה לשלם תוספת על מחיר כרטיסי הטיסה. תוספת זאת מכונה "היטל דלק". המונח "היטל דלק" עלול להטעות, משום שהצרכנים עלולים לחשוב שיש כאן הוראה שלטונית או מס.


המתנה לביקור טכנאי– הגבלת הזמן ופיצוי ללא הוכחת נזק

ביום 28 בספטמבר 2008 נכנס לתוקף תיקון לחוק: הגנת הצרכן. מטרות התיקון לחוק:
1.   למנוע עיכוב של צרכן בביתו בהמתנה ממושכת לטכנאי.
2.   לשפר את השירות לצרכן.
3.   התיקון לא רק מגביל את זמן ההמתנה של הצרכן לטכנאי אלא גם מחייב את העוסק לפצות את הצרכן במקרה של איחור .
מידע נוסף


מעבר מבנק לבנק

על חוסר התחרות בתחומי הבנקאות בישראל ועל גורמיה דובר רבות. אחד ההיבטים העיקריים של מצב זה היה החסמים האובייקטיביים והסובייקטיביים, שהקשו על לקוחות פרטיים לעבור לבנק אחר.


הטעיה בפרסום – "התמונה להמחשה בלבד"

רבים קונים מוצרים על-פי התרשמותם מתמונה אטרקטיבית של מוצר בפרסומות. לאחר קבלת המוצר, הם מגלים שהוא שונה משמעותית מן המתואר בתמונה. הבעיה חמורה במיוחד ברכישות מסוג "עסקת מכר מרחוק".


חוק האוסר משלוח דואר זבל (ספאם)

ב-1 בדצמבר 2008 ייכנס לתוקף תיקון לחוק התקשורת. התיקון לחוק אוסר משלוח פרסומת מסחרית במייל, בפקס, בהודעת SMS או באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, ללא אישור של הנמען.


התנתקות משירותים מתמשכים

ביום 12.10.08 נכנס לתוקף תיקון לחוק הגנת הצרכן בנושא התנתקות משירותים מתמשכים. התיקון לחוק אוסר על העוסק להמשיך ולחייב צרכן אשר הודיע על רצונו להתנתק מהשירות.


עיגול מחירים

בשנים האחרונות בתי עסק נוהגים לציין מחירים לא עגולים על המוצרים, למשל 1.99, 12.49 וכד'. מתעורר החשש שציון כזה של מחירים נעשה  מתוך כוונה להקשות על הצרכנים  להשוות מחירים או לטעת בצרכנים תחושה שהמחיר זול יותר ממה שהוא באמת, שכן צרכנים רבים משווים רק  את השקלים השלמים, וכך 199.99 ₪  נראה זול יותר מ-200 ₪.
מידע נוסף


זכויות הצרכן בזמן מלחמה

הממשלה אישרה (28.12.08) הפעלת משק לשעת חירום וגיוס אלפי חיילי מילואים. כולנו מקווים שהמערכה תהיה קצרה, אולם כדאי להיערך בכל זאת במידה והמצב יימשך מספר שבועות.
מה הן זכויות הצרכן בזמן מלחמה?
מידע נוסף


התובענה הייצוגית

מטרת מוסד התובענה הייצוגית היא לאפשר לאדם אחד (או לגוף) לתבוע עסק או רשות שלטונית בשם ציבור גדול של נפגעים, במקרה שבו הנזק שנגרם לכל אחד מהם הוא יחסית קטן (ולא משתלם להגיש תביעה אישית), אולם הנזק שנגרם לכלל ציבור הנפגעים הוא גדול .


הגנת הצרכן בתקופת משבר כלכלי

לאור המשבר הכלכלי חשוב לדעת כי קיימים בחוק מנגנוני הגנה במקרה של אי אספקת תמורה או של פשיטת רגל. מנגנוני הגנה קיימים הן כאשר התשלום נעשה בשיק והן כאשר התשלום נעשה בכרטיס אשראי.
מידע נוסף


זכות הצרכן למידע ולגילוי נאות ברכישת רכב מיד שנייה

צרכנים רבים רוכשים רכב מיד שנייה. בדרך כלל הצרכן מחליט לרכוש רכב מסוים על פי מידע והצהרה של מוכר הרכב ועל פי תוצאות בדיקה של מכון מקצועי לבדיקת רכב. כדי להקל על הרוכשים נחקק חוק מכירת רכב משומש (זכאות למידע ולגילוי נאות). החוק ייכנס לתוקף ביום 7.2.09.


הצגת מחיר – מה אומר החוק?

במועצה לצרכנות מתקבלות תלונות רבות על אי הצגת מחיר על  מוצרים, על דרישה לשלם בקופה  מחיר גבוה יותר מזה שמוצג על המוצר, על אי הצגת המחיר לפני ההנחה ועוד . מה אומר החוק בעניין הצגת מחירים, והאם הצרכן יכול לפעול לאכיפתו?


ניצול קשישים בשיווק של שירותי רפואה דחופה

במועצה לצרכנות מתקבלות תלונות רבות נגד חברות המשווקות שירותי רפואה דחופה (מנוי להזמנת רופא בבית, לשירותי אמבולנס ולחצני מצוקה). התלונות מעלות חשש להטעיה וניצול חולשתם של קשישים וחולים כדי להחתים אותם על חוזים ארוכי טווח ולסירוב לבטל עסקה ברוכלות בניגוד לחוק. כיצד להימנע ממצבים כאלה? מה אפשר לעשות כדי להשתחרר מהחוזה אם כבר נחתם?


חידוש חוזה בתום תקופת ההתחייבות או בתום מבצע

עוסקים מבטיחים לצרכנים הטבה או הנחה במחיר לתקופה מסוימת, או דורשים כי הצרכן יתחייב לתקופה מסוימת, וקובעים בחוזה כי בתום המבצע או בתום התקופה החוזה יתחדש אוטומטית. הצרכנים לא שמים לב מתי הסתיימה תקופת ההתחייבות או המבצע, ומגלים לפתע כי החוזה התחדש וכי הם משלמים מחיר הרבה יותר גבוה, ללא הודעה מוקדמת וללא הסכמתם לתנאים החדשים שלא  הופיעו בחוזה המקורי.


מועדוני לקוחות

התחרות בין חברות כרטיסי אשראי על הצרכנים הולידה את כרטיסי המועדון המפתים את המצטרפים אליהם במתנות, בהטבות ובמבצעים. צרכנים מוצאים את עצמם מחזיקים  כמה כרטיסי אשראי, ומשלמים דמי חבר או דמי כרטיס (אם לא עושים מספיק עסקאות בכרטיס, למשל).
האם כרטיסי המועדון הם באמת משתלמים וממה כדאי להיזהר?
מידע נוסף


האם דרישת תשלום "דמי אבטחה" או "דמי שירות" במסעדות ובברים היא חוקית?

במועצה לצרכנות מתקבלות פניות רבות של צרכנים בשאלה: האם מסעדות, ברים ובתי קפה חייבים להציג תפריט  מפורט ובו כל המחירים, והאם הם רשאים לגבות תוספת תשלום בגין "דמי הבטחה" או "דמי שירות"?


הרכבה והתקנה - אחריות המוכר או אחריות המתקין?

צרכנים רבים רוכשים מוצרים המחייבים הובלה והתקנה. מדובר במוצר שיצא מתחת ידיו של בית העסק ומגיע לבית הלקוח באמצעות טכנאי, שליח, מתקין או כל אדם אחר מטעמו. כאשר מתעוררות תקלות בהרכבה או בהתקנה, הצרכן מוצא את עצמו מתלבט את מי עליו לתבוע, מי האחראי לביצוע עבודות ההתקנה – המוכר או המתקין; כמובן שכל צד מפנה אצבע מאשימה כלפי  הצד השני.


ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי מעניק ביטחון כלכלי מסוים במקרה שבו המבוטח לא יוכל לדאוג לעצמו בשל מצבו הבריאותי הירוד מאוד – מצב סיעודי. ביטוח מסוג זה יאפשר לקבל סיוע כספי מחברת הביטוח  (תגמולי ביטוח או תשלום הוצאות ישירות למוסד הסיעודי), כדי לשלם את הוצאות הטיפול (או חלק מהן ) הגבוהות במיוחד ( 5,000 ₪ עד 10,000 ₪ ואף יותר )


סימון מוצרי מזון

בפברואר 2009 פורסמו  תוצאות בדיקה חדשנית שנערכה במכון וולקני. התוצאות  מגלות כי מה שנכתב על אריזות מוצרים אינו בהכרח נכון. למשל: מוצרים שנכתב על אריזתם כי הם מכילים "רכיבים טבעיים בלבד" מכילים רכיבים לא טבעיים; "מנה חמה" של אוסם, שנכתב עליה שהיא פרווה,  מכילה חלבוני חלב, וכדומה.  מה באמת אומרות התוויות על המוצרים?


איחורים בתחבורה הציבורית

צרכנים רבים תלויים בתחבורה הציבורית (בעיקר באוטובוסים וברכבות),ולכן יש לתחבורה הזאת השפעה  עצומה על ציבור הצרכנים. היקף השימוש בה והשעות שמבלים באמצעי התחבורה השונים משפיעים גם על איכות חיי הצרכנים. תנאים נאותים ושירות ראוי יכולים להקל על צרכנים אלו. איחור במועדי הנסיעות פוגע ביכולת הציבור לתכנן את זמנו ויכול אף לגרום לפגיעה כלכלית  בהם - אובדן שעות עבודה ושיבושה.


חופי רחצה

בישראל כ – 140 חופי רחצה מוכרזים, ועם פתיחת עונת הרחצה ( מא' באייר ועד כ"ט בתשרי )  נשאלת שוב ושוב השאלה מדוע על הצרכן לשלם עבור כניסה לחופים.


צרכנים מגלים אזרחות טובה ונפגעים...

לאחרונה צרכנים הגונים ואחראים מוצאים עצמם נפגעים ממעשים שיש בהם אזרחות טובה והתנהגות אחראית. לדוגמה, אדם מריח ריח עז של גז בסביבת ביתו, ומתוך תחושת אחריות הוא מתקשר למשטרה, מכבי האש או לכל גורם מוסמך אחר. או  אדם רואה מישהו פצוע ומזמין שירות רפואי.
לעתים, האדם המדווח מקבל דרישה לתשלום עבור השירות, על אף שאין כל קשר בינו ובין האירוע, למעט גילוי האחריות הציבורית, בטענה שהוא הודיע על האירוע.


ביטול עסקה לרכישת שירותי תיירות

סוכנויות הנסיעות משתמשות יותר ויותר בשיטת מכירה של שירותי תיירות באמצעות האינטרנט או הטלפון . האם סוכנות הנסיעות חייבת למסור מידע בכתב לפני ביצוע העסקה? מהן זכויות הצרכן המבקש לבטל את העסקה?


היקף אחריות חברת תעופה במקרה של אבדן מזוודות

נגרמו לכם נזקים כתוצאה מעיכוב בקבלת המזוודות, נזק או אובדן כבודה לאחר הטיסה. לאיזה פיצוי אתם זכאים?


עיכוב הרכב לצורך גבייה מנהלית

במועצה לצרכנות התקבלו תלונות של צרכנים שנעצרו לבדיקה שגרתית של משטרה, ובמעמד בדיקת המסמכים היה נוכח נציג של רשות שטען כי הצרכן חייב לשלם באופן מיידי חוב ישן, והוא מעוכב על מנת לשלמו. האם הרשות יכולה לעצור אדם באמצע הדרך ולתבוע ממנו לפרוע חוב במקום?
מידע נוסף


כיצד מפרסמים מנסים לעקוף את חוק הספאם?

במועצה מתקבלות תלונות רבות המעידות על תופעה חדשה יחסית  - מפרסמים מתקשרים אל הצרכן ומנתקים את השיחה בטרם הספיק לענות. צרכנים רבים חוזרים אל המספר שממנו התקבלה השיחה ומקבלים הודעה מוקלטת של פרסומת או של שיווק מוצרים.
האם התנהלות זו חוקית?
מידע נוסף


זהירות! מוצרים מזויפים

זיופים של מוצרים הם לא עניין חדש. בעבר התמקדו הזיופים במותגים נחשקים על ידי הציבור. כיום אנו נחשפים יותר ויותר גם לזיופים   של מוצרים פשוטים יותר, כמו מוצרי צריכה: זיוף תו "כשר", זיוף תקן ( מוצרים שאינם עומדים בתקן בטיחות ) ועוד. זהירות! מוצרים מזויפים אינם בטיחותיים, והם איכותיים פחות מהמוצרים המקוריים.


הזמנתם מוצר מעסק שקרס? מדריך לצמצום נזקים

במועצה לצרכנות מתקבלות תלונות רבות של צרכנים אשר דיווחו כי לא קיבלו את הרהיטים שרכשו אף על פי שעברו חודשים ממועד האספקה שסוכם. ככלל, אנו נמצאים בתקופה של משבר כלכלי, ועסקים קטנים וגדולים מוצאים את עצמם בתקופה לא פשוטה שבה עליהם לנהל משברים וקשיי נזילות: ספקים נסגרים ומשאירים חובות, בנקים מקשיחים את מדיניותם לאספקת אשראי, צ'קים חוזרים וכו'
מידע נוסף


שידורי טלוויזיה ללא מנוי לכבלים או ללוויין

הרפורמה בתחום שידורי הטלוויזיה, הנקראת DTT (דיגיטל טריסטיאל טלוויז'ון) היא שיטת שידורים דיגיטליים שמשודרים באמצעות תשתית קרקעית. הצרכן המבקש להתחבר צריך לרכוש ממיר בתשלום חד פעמי.
רפורמה מבורכת זו, שנעשתה ביוזמת משרד התקשורת, נכנסה לתוקף ב-1 באוגוסט 2009


חיובים ללא הסכמה בטלפון הסלולרי

צרכנים בדקו את חשבון הטלפון הסלולרי שלהם וגילו לתדהמתם חיובים על כל מיני שירותים שהם כביכול הזמינו (רובם הודעות SMS). הצרכנים התלוננו  לאחרונה במועצה לצרכנות והכחישו שהזמינו את השירותים שעליהם חויבו.


כיצד לנהל מו"מ עם צלם חתונות?

צילום האירוע (חתונה, בר מצווה וכו') ותיעודו  חשובים מאוד לבעלי השמחה,  והם מוכנים לשלם אלפי שקלים עבור שירות זה.   לכן יש להקדיש זמן לבחירת הצלם ולעריכת חוזה המפרט את מכלול הדרישות  ממנו כדי להימנע ממפח נפש. בתי המשפט פוסקים לעתים פיצויים  לטובת הצרכנים, אולם הכסף לא יכול לתקן את העוול שנגרם. האירוע חלף ואיננו.
מידע נוסף


זכויות הצרכנים מול ספקי שירותי נסיעה ונופש במקרה של אי קיום ההסכם בשל התערבות כוח עליון

בעקבות התפרצות הר הגעש באיסלנד, הושבתו שדות התעופה באירופה ועשרות אלפי ישראלים נתקעו בחו"ל או לא יכלו לצאת לחו"ל. מה הזכויות שלהם? למי יש לפנות? האם מגיע להם החזר כספי? האםאפשר לבטל את החופשה שתוכננה ולקבל החזר מלא? המועצה לצרכנות מציעה מדריך קצר על זכויות הצרכנים מול ספקי שירותי נסיעה ונופש במקרה של כוח עליון .
מידע נוסף


הפלגה על ספינת טיולים

במועצה הישראלית לצרכנות מתקבלות מדי שנה תלונות נגד חברות המשווקות נופש על "ספינת טיולים", ולהלן אופי התלונות: גביית 100% דמי ביטול גם במקרים שבהם בקשת הביטול נעשתה בעקבות מחלה או פטירה של קרוב משפחה, ביטול ההפלגה זמן קצר לפני היציאה, קבלת חדר שאינו תואם את מה שסוכם, פרסום מטעה בדבר רמת האונייה, ההפלגה והשירותים בה, גניבת תכולת המזוודה בעת העלייה לאונייה.


קייטנות קיץ – מה לברר רגע לפני ההרשמה?

על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו בשנת 2007 כ-340,000 ילדים בילו באחת מ-3,000 קייטנות.
המבחר גדול: קייטנות עירוניות, קייטנות פרטיות, קייטנות "קלאסיות", קייטנות נושא (מחשבים, תיאטרון, ספורט, טיפול בחיות...). המחיר גבוה : בין 1,000 ₪ ל-2,500 ₪ ואף יותר.
הכול עניין של טעם ושל תקציב, אולם ישנם כמה נושאים שעליהם אסור לנו להתפשר, למען ילדינו.
מידע נוסף


חניה בבתי חולים

ציבור הצרכנים לא מודע לכך כי קיימים הסדרים בין מפעילי מגרשי חניה לבין בתי חולים, וכי במקרים מסוימים  יש פטור מתשלום דמי חנייה. הנושא הועלה ע"י יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור של הכנסת, הרב אורי מקלב, שהזמין בדיקה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת.


טעויות בדוחות חניה

אזרחים רבים חוו את החוויה הלא נעימה של קבלת דוח חניה בדואר רשום, במיוחד כאשר העבירה המפורטת נעשתה לפני זמן רב מאוד, ומקבל הדוח בכלל לא זוכר שמכוניתו הוחנתה במקום המצוין בדוח  או שהוא משוכנע כי בכלל לא חנה באותו המקום.
לפעמים נודע לבעל הרכב על הדוח רק לאחר שהקנס הוכפל פעם או פעמיים או כאשר ננקטים נגדו הליכי  הוצאה לפועל טראומטיים. לפני שנזדרז ונשלם את הדוח, כדאי לפעמים לבדוק אם הוא מכיל את מלוא המידע הדרוש ונשלח במועד לבעל הרכב, ואם אין בו טעויות.
מידע נוסף



תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) תשע"א-2010 

ב- 14/12/10 ייכנסו לתוקף תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), המקנות לצרכן את הזכות לבטל עסקאות מסוימות באופן חד צדדי וללא סיבה, ולקבל את כספו חזרה.

                              מידע נוסף
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...