יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

מה לעשות כשהחוזה שונה ממה שהובטח בעל פה?


מה לעשות כשהחוזה שונה ממה שהובטח בעל פה?  

רכשתי מכשיר סלולרי, נציג השרות הבטיח לי מספר הבטחות והחתים אותי על חוזה בלי שנתן לי אפשרות לקרוא אותו לפני החתימה, והחברה מתכחשת להבטחותיו. האם עדיין ניתן לעשות משהו?
כשבחוזה הכתוב מופיעים דברים המנוגדים למה שהובטח בעל פה – למשל, הובטח כי יהיה פטור מתשלום מסויים, אך בפועל החברה גובה אותו, הובטח מחיר מסויים אך נגבה מחיר אחר המופיע בחוזה, יש בעיה. מצד אחד, הסתמכת על הבטחה מטעם החברה, מצד שני, קיים חוזה חתום, שאמור להיות ההסכמה ביניכם. במקרים רבים כאלה החברה מתעלמת מהבטחות הסוכן או נציג המכירות וטוענת שרק מה שבחוזה מחייב.
מה ניתן לעשות? קודם כל חשוב, לפני שחותמים על חוזה, לקרוא אותו ולוודא שמופיעות בו כל ההבטחות שניתנו בעל פה. אבל מה קורה אם לא עשינו זאת?  גם אם החוזה שונה ממה שהובטח, לא הכל אבוד, אם ניתן להוכיח שניתנה הבטחה סותרת: אם תצליחו להראות שנציג השירות אכן הבטיח, תגבר ההבטחה שלו על האמור בחוזה. כיצד ניתן להוכיח? אם יש לכם עדים הדבר יכול לעזור. לעיתים ניתן להגיע לאותו נציג ולשאול שוב אותה שאלה ולקבל אותה תשובה מטעה, אלא שהפעם זוכרים להקליט את דבריו. אגב, במקרה כזה חשוב ליידע את המועצה לצרכנות, כדי שאפשר יהיה לסייע לצרכנים נוספים שנפגעו מההטעיה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...