יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

קניתי סט סדינים וכשהגעתי הביתה הבחנתי שהתפירה כולה פגומה. האם בעל החנות חייב להחליף אותם?


קניתי סט סדינים וכשהגעתי הביתה הבחנתי שהתפירה כולה פגומה. האם בעל החנות חייב להחליף אותם? 

הצרכן זכאי לאיכות סבירה לגבי כל מוצר שהוא רוכש - סדין, בגד, ארון, דלת, כלי מטבח, שטיח וכו'. אם המוצר פגום, או שאינו ברמת איכות או בעל תכונות הדרושות לשימוש הרגיל בו, הרי שאינו תואם למוסכם. כך, למשל כשדלתות ארון אינן נסגרות באופן ראוי, כשבבגד יש פגם, או כשמתגלים ליקויים חוזרים ונשנים.
רצוי לבחון את המוצר מיד עם קבלתו כדי להודיע לעסק על הפגם, או במקרה שהפגם או הליקוי מתגלים מאוחר  יותר ליידע את העסק מיד עם גילויים. אם העסק אינו מצליח לתקן את המוצר כראוי או להחליפו במוצר תקין תוך זמן סביר, זכות הצרכן לבחור בין ביטול העיסקה ודרישת כספו לבין דרישת פיצוי בגין קבלת מוצר נחות. במקרה של ליקוי שורשי, על העסק להחליף את המוצר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...