יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

קניתי מוצר וגיליתי שהוא פגום. מה עושים?


קניתי מוצר וגיליתי שהוא פגום. מה עושים? 

בעת מכירת מוצר חשמלי שמחירו מעל 150 ₪ חייב העסק למסור לקונה תעודת אחריות, המבטיחה אחריות של היצרן/יבואן לתקינות המוצר לתקופה של שנה. במסגרת האחריות הצרכן זכאי לכך שהמכשיר יפעל באופן תקין. אם הוא מתקלקל -  זכאי הצרכן לתיקון שלו ללא כל תשלום, גם לא עבור חלפים. 
ומה לגבי מוצרים אחרים? הצרכן זכאי לאיכות סבירה לגבי כל מוצר שהוא רוכש - ארון, דלת, כלי מטבח, שטיח, בגד וכו'. אם המוצר פגום, או שאינו ברמת איכות או בעל תכונות הדרושות לשימוש הרגיל בו - הרי שאינו תואם למוסכם. למשל, כשדלתות הארון אינן נסגרות  כראוי, כשבבגד יש פגם, או כשמתגלים ליקויים חוזרים ונשנים במוצר כלשהו.
רצוי לבחון את המוצר מיד עם קבלתו כדי להודיע לעסק על הפגם, או במקרה שהפגם או הליקוי מתגלים מאוחר  יותר - ליידע את העסק מיד עם גילויים. אם העסק אינו מצליח לתקן את המוצר כראוי או להחליפו במוצר תקין תוך זמן סביר, זכות הצרכן לבחור בין ביטול העיסקה ודרישת כספו בחזרה, לבין דרישת פיצוי בגין קבלת מוצר נחות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...