יום ראשון, 12 בדצמבר 2010

כיצד לנהל מו"מ עם אולם שמחות?




כיצד לנהל מו"מ עם אולם שמחות?


אל המועצה הישראלית לצרכנות הגיעו תלונות מקוממות על אולמי שמחות. הצרכנים טוענים שמחתימים אותם על חוזה אחיד, המנוסח מראש על-ידי העסק. בחוזה זה העסק דואג לעגן את זכויותיו, ולפעמים בחוסר איזון מוחלט.
צעירים רבים עורכים את החוזה הראשון בחייהם לקראת חתונתם עם אולם שמחות, והם אינם מוכנים לניהול מו"מ ולעריכת חוזה. ידע על כך יעזור למנוע טעויות רבות, לחסוך כסף, ובעיקר - עגמת נפש לקראת היום החשוב הזה.

שאלות נפוצות


אילו בעיות יש בחוזים?
בדך כלל, הצרכנים מוחתמים על חוזים מוכנים מראש. יש לוודא כי אין בחוזה תנאים מקפחים. בנוסף, העסק "שוכח" לפעמים לכלול בחוזה תנאים, שהוסכמו על שני הצדדים (למשל, אין פירוט של התפריט). במקרים אחרים נקבעו בחוזה תנאים המגנים מפני הפרה רק על העסק, אך לא על הצרכנים.

ממה להיזהר? כיצד למנוע הפתעות לא נעימות והפסדים כספיים?
יש להקפיד לברר שלעסק יש רשיון עסק וביטוח!
על-פי החוק אסור להפעיל אולם שמחות ללא רשיון עסק. במקרה כזה על הרשות המקומית להוציא צו סגירה נגד העסק. על כן, מומלץ לברר שיש רשיון עסק, ולכתוב בחוזה הצהרה של העסק על רשיון תקף. ניתן גם לברר במשרד המשפטים אם הוא פרסם רשימה של גני אירועים בלתי חוקיים.
אם בדיעבד יתברר שאין רשיון עסק, יש כאן עילה לביטול, גם זמן קצר לפני האירוע. הסיבה: בתקופה האחרונה הרשויות המקומיות מוציאות צווי הריסה לאולמי שמחות הפועלים ללא רישיון, והדבר עלול לגרום לבני הזוג נזק גדול.
כך גם חשוב לברר אם האולם מבוטח.
יש להקפיד לכלול בחוזה את כל התנאים שהוסכם עליהם:
*כל פרטי ההזמנה – יש להקפיד לרשום בהסכם את כל פרטי ההזמנה עד הפרט האחרון.

*התפריט – חשוב לצרף לחוזה את התפריט כחלק בלתי נפרד מהחוזה.

*כל הציוד והאביזרים – יש לציין בחוזה את כל הציוד והאביזרים שהאולם התחייב לספק, כולל תיאור מפורט של עיצובים לשולחן, עיצוב האולם, וכי הדברים כלולים במחיר שסוכם.

*מספר המלצרים – יש לציין את מספר המלצרים, הכלול במחיר שסוכם.
כל מה שכלול במחיר – יש לציין בחוזה את כל מה שכלול במחיר (שאם לא כן, העסק עלול לדרוש תוספת מחיר).
המחיר הכולל יהיה בש"ח וכולל מע"מ! 
כמו בכל חוזה צרכני, אסור לציין את המחיר בדולרים או ללא מע"מ.
תנאי הביטול – הגנה גם על הצרכנים!
יש להקפיד על סעיף שיגן על הצרכנים במקרה של הפרה על-ידי בית העסק. קרו מקרים שהוצאו צווי הריסה נגד אולמי שמחות.
יש לנהל מו"מ על הפיצוי המגיע לעסק במקרה שהמזמין מבטל את האירוע. יש להסכים עליו ולכלול אותו בחוזה. אם העסק מסרב להחזיר כספים, יש להגיש תביעה בבית המשפט, לו הסמכות להפחית את הפיצוי – בהתאם לנזק שנגרם בפועל לעסק.
לכן, חשוב מאוד לשאת ולתת ולקבוע פיצוי מוסכם באמת על-ידי הצדדים.


טיפים

1.   בדקו אם אולם/גן האירועים פועל ברישיון.

2.   עשו השוואת מחירים. בתחום זה יש תחרות, וזה נותן לצרכנים בסיס   
      להשוואה ולמיקוח.

3.   על תחתמו מידית. קחו את החוזה הביתה.

4.   הוסיפו סעיף לחוזה, המאפשר לבטל את העסקה, במידת הצורך, וכן  
      את גובה הקנס שתשלמו.

5.   התייעצו (עם ההורים או עם כל אדם אחר). אנשי שיווק ממולחים יודעים
      להסיח את הדעת במועד קריאת החוזה, ולא תמיד אפשר לקרוא  
      את כל התנאים החשובים באמת במשרדי העסק.

6.   אחרי בדיקה של כל הסעיפים, דרשו מן העסק את התיקונים הדרושים.

7.   לרשות הצרכנים יש מידע רב ונגיש באינטרנט, שם אולמי השמחות
       מפרסמים את עצמם.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...