יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

האם ניתן לבטל הזמנה של רהיט אם אינו מגיע בזמן?


האם ניתן לבטל הזמנה של רהיט אם אינו מגיע בזמן? 

אם העסק לא מספק את המוצר בזמן, הרי שהפר את התחייבותו, ועליו לתקן הפרה זו. מה פירוש "בזמן"? התקשרות בין צרכן לעסק צריכה להכיל גם את מועד אספקת המוצר (עימדו על כך שבהזמנה יירשם במדויק מתי יגיע המוצר). אם המועד לא קבוע מפורשות, עסק חייב לספק את המוצר תוך זמן סביר בנסיבות העיסקה (זמן סביר- על פי ההיגיון).
אם העסק לא סיפק את המוצר בזמן, הצרכן יכול להודיע לו כי אם לא יקבל את המוצר תוך זמן סביר, הוא רשאי לבטל את ההסכם ולקבל בחזרה את הסכומים ששילם ואף לתבוע מהעסק נזקים שנגרמו לו עקב אי אספקת המוצר. לחילופין, הצרכן יכול לתבוע בבית המשפט את קיום העיסקה על ידי העסק, כלומר לדרוש אכיפתה. במקביל רצוי לבטל תשלומים עתידיים באשראי או בשיקים, ככל שניתן.
לדוגמא: הזמנתם שולחן אוכל, והוא לא סופק בזמן שנקבע. הודעתם לעסק כי אם לא יספק את השולחן תוך זמן סביר תבטלו את העיסקה. העסק נמנע מאספקה, שלחתם לו הודעה על ביטול העיסקה ונאלצתם לרכוש שולחן דומה במחיר גבוה יותר- זכותכם לתבוע מהעסק את ההפרש שנדרשתם לשלם. רצוי, אגב, לשלוח את המכתבים בדואר רשום או בפקס שיש בו אישור משלוח.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...