יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

על מוצר כתוב מחיר מבצע, אך לא ברור מחירו הקודם. האם זה בסדר?


על מוצר כתוב מחיר מבצע, אך לא ברור מחירו הקודם. האם זה בסדר? 

ממש לא. טענה של עסק כי מוצר נמצא במבצע או במכירה מיוחדת מהווה נסיון של העסק למשוך את תשומת הלב של הצרכן אל המוצר ולגרום לרכישה מוגברת. עסקים רבים ניצלו עובדה זו וטענו שהם עורכים מבצע - כשלמעשה המבצע היה חלקי ביותר, או טענו כי מוצרים נמצאים במבצע בעוד, למעשה, מחירם היה כתמיד. כדי למנוע שימוש לרעה בטענת מבצע ולאפשר לצרכן לערוך בקרה על אמיתות המבצע, קובע החוק כי עסק המפרסם מבצע יפרסם אילו מוצרים ושירותים כלולים במבצע ואילו אינם כלולים, וכן את מחירם לאחר ההנחה - ולפני ההנחה. כמו כן מחייב הדין את העסק להחזיק מלאי סביר של המוצר שבמבצע, אלא אם פרסם כמות מוגבלת של המוצר. עסק שנמנע מלפעול כך עובר על החוק, ועליו לתקן המצב.
לעניין זה מומלץ לקרוא את סעיף 15 לחוק הגנת הצרכן וכן את סעיף 6 לתקנות הגנת הצרכן בעניין. כן מומלץ, במקרה שהעסק אינו  מתקן את התנהלותו, להגיש תלונה במועצה לצרכנות ובמשרד התמ"ת בעניין, כדי למנוע את הפגיעה בצרכנים נוספים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...