יום רביעי, 15 בדצמבר 2010

מוצר חשמלי שקניתי לפני שמונה חודשים ב-200 ₪ אינו פועל - ודורשים ממני כסף בשביל לתקנו. האם הדבר חוקי?


מוצר חשמלי שקניתי לפני שמונה חודשים ב-200 ₪ אינו פועל - ודורשים ממני כסף בשביל לתקנו. האם הדבר חוקי?  

עסק המוכר בארץ מוצר חשמלי שמחירו מעל 150 ₪ חייב למסור לקונה תעודת אחריות לגבי המוצר, המבטיחה אחריות של היצרן/יבואן לתקינות המוצר לתקופה של שנה.  במסגרת האחריות הצרכן זכאי לכך שהמכשיר יפעל באופן תקין. אם המכשיר מתקלקל זכאי הצרכן לתיקון שלו ללא כל תשלום, עבור התיקון והחלפים כאחד.
המקרים היחידים בהם ניתן לדרוש מהצרכן לשלם בגין התיקון הינם אם היצרן/יבואן מוכיחים- לפני התיקון- כי הקלקול נגרם כתוצאה מכוח עליון, פעולה זדונית או רשלנית של הצרכן (למשל הפיל את המכשיר לרצפה או השתמש שלא לפי הוראות השימוש).
אם דרשו מכם כסף עבור התיקון לאחר שהמכשיר תוקן, בין בטענה שאתם קלקלתם את המכשיר או כל טענה אחרת, הרי שזו עבירה על הדין, ולכן אינכם צריכים לשלם. אם כבר שלמתם, אתם זכאים לקבל את כספכם חזרה, ומוזמנים לפנות למועצה לצרכנות לעזרה.

ומה אם לא קבלתם תעודת אחריות מהמוכר? גם זו עבירה על החוק, פנו למוכר ודרשו תעודת אחריות, ואם יימנע מלתת, הזכירו לו כי הוא מסתכן בכך שיחוייב לשלם לכם פיצוי לדוגמה בסך 10,000 ₪. תעודת האחריות מקנה לכם זכויות נוספות, ובהן הזכות לקבל אישור כתוב המפרט את מהות התיקון, זמן מקסימלי לביצוע התיקון ועוד, וראו פרטים נוספים אודות תעודות אחריות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...